یزدفردا "امیر علیزاده :مصطفی درایتی  عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در گفتگو با رجانیوز با بعید دانستن حضور دوباره خاتمی در صحنه انتخابات گفت: خاتمی اگر قرار بود برگردد، از صحنه انتخابات کناره گیری نمی کرد.
مصطفی درایتی عضو حزب مشارکت درخصوص احتمال بازگشت سیدمحمد خاتمی به عرصه انتخابات اظهار داشت: بنده چنین چیزی را بعید می دانم از این جهت که اگر قرار بود خاتمی بماند، نمی‏رفت.
وی در پاسخ به این سئوال که اگر میرحسین موسوی با تمایل خود از صحنه انتخابات به نفع حضور خاتمی کناره‏گیری کند، آیا خاتمی به صحنه باز خواهد گشت یا خیر گفت: قوت چنین اخباری در هاله‏ای از ابهام است، چرا که میرحسین موسوی به ماندن در صحنه تمایل دارد و طبیعتاً با بودن موسوی، حضور دوباره خاتمی منتفی است.
عضو جبهه مشارکت همچنین درخصوص حضور عبدالله نوری در صحنه انتخابات نیز اظهار بی‏اطلاعی کرد و افزود: من این حضور را خیلی جدی نمی‏دانم، اما اطلاع دقیق هم ندارم چون با وی از نزدیک دیداری نداشته‏ام.
وی تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که در مورد افرادی که در صحنه انتخابات حضور دارند، صحبت شود.
درایتی در بخش دیگری ازسخنانش در رابطه با ظرفیت پاسخگویی میرحسین موسوی به خواسته احزاب اصلاح‏طلب اظهار داشت: با توجه به وضعیت و روندی که وی دنبال می‏کند، ابتدا آقای موسوی باید با پرسش‌ها روبرو شود، تا نسبت به ایشان نظر داد.
وی گفت: تا این مرحله و تا جایی که آقای موسوی به پرسشها پاسخ داده است، می توان به آینده ایشان امیدوار بود.
مصطفی درایتی قبلا نیز در گفتگو با هم میهن   موسوی ناجی راست سنتی دانسته و معتقد است حضور موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم تا قبل از زمان ثبت نام کاندیدا ها با توجه به نوع نگرش و منشی که دارد برای فضای انتخابات کشور مفید است.
مشاور سید محمد خاتمی در امور روحانیت در دولت اصلاحات می گوید: احساس می کنم با توجه به تجربه و پیشینه موسوی برای اینکه آنچه در رابطه با آینده کشور مناسب می داند، مطرح کند همین موقع است و تا زمانی که آرایش سیاسی کشور در انتخابات شکل بگیرد موسوی یک ظرفیت جدید است که می تواند به چند صدایی در انتخابات کمک کند.
درایتی تصریح کرد: به جز احمدی نژاد، تمامی کسانی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام آمادگی کرده اند یک نقطه مشترک دارند و آن اینکه ادامه روند فعلی مدیریت کشور به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست و خطرات بسیاری را درآینده متوجه مردم و کشور می دانند بنابراین به نظر می رسد باید ساماندهی و مهندسی انتخابات به گونه ای باشد که این روند متوقف شود.
او با تاکید بر اینکه« قطار مدیریت کشور از ریل خارج شده است و باید به ریل برگردد» می افزاید :اما این حضور به گونه ای باید دنبال شود که به این هدف مشترک لطمه ای وارد نکند.
درایتی در باره حضورموسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه داد: موسوی وارد یک آزمون جدید شده که نفس این آزمون بسیار مفید است به شرط اینکه به حساسیت های این مساله توجه شود.

او افزود تحلیل شخصی من این است که حضور موسوی قبل از اینکه می تواند کمکی برای اصلاحات باشد کمک عمده به جریان مقابل و رقبای ماست.

درایتی بر این اساس توضیح داد:جریان راست سنتی که عملکرد دولت نهم را نمی پذیرند و از طرفی نمی توانند عوارض سنگین چنین عملکردی را در آینده به عهده بگیرند بهترین گزینه برای آنها موسوی است. ظرفیت او برای نمایندگی راست سنتی بیشتر از ظرفیت های دیگر است و می تواند به عنوان یک منجی سیاسی برای آن ها به کار بیاید.

او با اشاره به حمایت های ضمنی که راست سنتی پیش از اعلام رسمی حضورموسوی از وی کرده بودند، اظهار داشت: با توجه به حضور خاتمی، اعلام حضور موسوی فرصت مناسبی است تا راست سنتی خود را از مخمصه ای که در آن گرفتار شده خارج کند و به بازسازی خود بپردازد.
منابع :
هم میهن
رجانیوز
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا